Veel gestelde VRAGEN

 

 

Verblijf – Kamperen

Wat kost kamperen?

kamperen_icoon_grijs
Fijn rustiek kamperen!

De gemiddelde dagprijs voor kamperen (2 volwassenen en 2 kinderen
met caravan tot 7 meter en/of tent en auto op de
staanplaats, komt in het hoogseizoen op 34,60 euro.


Eventuele elektra kost 3.00 per dag (zie prijslijst)

Hoe groot zijn de kampeerplaatsen?

Wij hebben geen vaste omheinde of afgezette kampeerplaatsen. De meeste
plaatsen zijn gelegen op terrassen. Per plaats rekenen we ongeveer
40 m² en dit is meestal veel meer. Wanneer u binnen die ruimte 1 of 2 kleine tentjes
voor de kinderen bijplaatst dan berekenen we die niet apart.

(Zie de plattegrond van de Quinta)

Hoeveel kampeerplekken zijn er op het terrein?

terreinauto met daktent
U bent ook welkom met daktent!

We  hebben zo’n 20 kampeer plaatsen (met mogelijkheid voor
stroomaansluiting) verdeeld over het terrein. De helft van deze
plaatsen bevindt zich op terrassen 1, 2 en 3. De andere plekken zijn
verdeelt over het terrein. (Zie de plattegrond van de Quinta)

In de planning voor 2017 staat het kampeer klaar maken van een stuk
grond (veld 2) op de Quinta zodat we nog eens zo’n 10 extra kampeerplaatsen
kunnen aanbieden.

Kan ik bij jullie korting krijgen met een camping-korting kaart?

Wij zijn helaas niet bij kampeerorganisaties aangesloten en zodoende kunnen we geen korting verlenen indien u in het bezit bent van zon kampeerkaart.

Moeten we reserveren voor het kamperen?

Nee,  u kunt helaas niet reserveren voor het kampeer terrein. Dit is voor groepen echter wel mogelijk, omdat wij groepen, afhankelijk van de grootte, doorgaans op veld 3 plaatsen. 

Wij zijn geen camping met allemaal afgemeten, vlakke  kampeerplaatsen. Elke plaats is anders en heeft andere mogelijkheden of voordelen. U kiest zelf de plaats die voor u het meest aantrekkelijk of geschikt is. Meer of minder schaduw, wel of geen stroomaansluiting, dichterbij de sanitaire voorzieningen etc. 

Het  komt in de praktijk  vrijwel niet voor dat we geen plaats hebben. Mocht  u geen geschikte plek zien, dan zijn er in de buurt diverse
campings waar wij u naar kunnen doorverwijzen.

In  de planning voor 2017 staat het kampeer klaar maken van een stuk
grond (veld 2) op de Quinta zodat we nog eens zo’n 10 extra kampeerplaatsen
kunnen aanbieden. (Zie de plattegrond van de Quinta)

Waar kan ik jullie kampeerreglement inzien?

Het kampeer-reglement ligt ter inzage in het kantoor op de Quinta. Om
niet onnodig veel papier te verspillen ontvangt u het document
niet op papier. U kunt hem echter ook altijd  online inzien.

Verblijf – Bungalow huren

Hoe  zijn de slaapplaatsen gesitueerd? Is er een plattegrond van het huisje?

De kleinere verhuurbungalows 1 t/m 3 hebben twee slaapkamers; een
hoofdslaapkamer met een tweepersoonsbed en een slaapkamer met twee
stapelbedden, geschikt voor volwassenen.

Is het gebruik van beddengoed en linnengoed inclusief of dient dit
zelf te worden meegenomen? Zijn er ook theedoeken, washandjes en
badlakens?

De verhuurprijs is inclusief beddengoed (dekbedhoezen, onderlakens en
slopen), handdoeken, badlakens, theedoeken, keuken handdoekjes,
vaatdoekjes en washandjes.

Hoe vaak wordt het beddengoed verschoond

Wanneer u 2 weken of langer op de Quinta verblijft in een bungalow, krijgt u bonnen om
per persoon een (vers) linnen-en handdoekenpakket op te halen.

Extra beddengoed is te verkrijgen voor onderstaande prijzen.

lakenpakket (voor  1 persoon : onderlaken,  dekbedhoes, sloop) € 7, 50

handdoekpakket (voor  1 persoon: badlaken, 2 handdoeken, 2 washandjes)  € 6,00

keukendoek pakket
(per set: 2 keukenhanddoeken, 2 theedoeken, 2 vaatdoekjes) €  3,50

Is  het huren van een huis inclusief eindschoonmaak?

De huur van een huisje is exclusief 35 euro  voor de eind schoonmaak

van een grote bungalow en 25 euro voor een kleine bungalow.

Wat zit er allemaal in het huisje? (tuinmeubel, keukenmateriaal,
bestek, barbecue, magnetron)

De inventaris lijsten worden nog toegevoegd.

Zijn er ook zonnebedden bij de huisjes?

Er zijn geen ligstoelen bij de kleinere huisjes, maar deze vindt u
wel bij het zwembad. Casa 7 en Casa 11 hebben wel zonnebedden bij het huis staan.

Is er Nederlandse TV in de huisjes?

In alle huizen is Nederlandse TV aanwezig.

Is er Wifi in de huisjes?

In alle huizen is Wifi aanwezig. Verder is er algemene WiFi bij het Restaurant en bij het zwembad. Het kan echter zijn dat er bij grote drukte even geen of een trager bereik is. Mocht dat voor u een probleem zijn, dan is er de mogelijkheid om een privé-WIFI ontvanger te huren. Wij hebben er 2 die gehuurd kunnen worden voor 10 euro per week. Als u zeker wilt zijn van een privé-WIFI ontvanger dan is het verstandig deze vast te reserveren.

 

Is er een kinderbedje?

Deze staat niet standaard in de huisjes, maar wij kunnen een kinderbedje voor u bijplaatsen. Graag even aangeven bij de reservering.

Is er een kinderstoel aanwezig?

Deze staat niet standaard in de huisjes, maar wij kunnen een kinderbedje voor u bijplaatsen. Graag even aangeven bij de reservering.

In het restaurant is standaard een kinderstoel aanwezig.

Is er een magnetron in het huisje?

Helaas is het momenteel niet mogelijk om een magnetron in de huisje te
plaatsen omdat deze te veel stroom van het elektriciteitsnetwerk
van de Quinta vragen.

Hoe laat kan ik op de dag van aankomst in mijn huisje?

In principe kunt u vanaf 15.00 uur in uw huisje. In overleg is het
soms mogelijk om dit tijdstip te vervroegen.

Uiteraard kunt u vast wat drinken op een van de terrassen of (zomers) een lekkere duik
in het zwembad nemen.

Hoe laat moet ik op de dag van vertrek mijn huisje verlaten? Moet ik
dan de bedden afhalen?

Wij verzoeken u het huisje op de dag van vertrek om uiterlijk 11 uur
netjes achter te laten.

Wat betaal je voor verbruik van gas, water en licht?

Voor stroom worden geen aparte kosten in rekening gebracht. Voor het
gebruik van gas betaalt u in de koudere periodes ca. 10 euro per 10 cm verbruik uit de
gasflessen. 

Wij hebben een metertje waarmee we de hoeveelheid gas
in de gasflessen kunnen meten. Bij uw aankomst meten we in uw
bijzijn de hoeveel gas die nog aanwezig is in de gasfles.

Bij vertrek doen we deze meting nogmaals zodat we kunnen zien hoeveel
gas verbruikt is.

In de bungalows gaat het koken, de centrale verwarming en de
verwarming van het water (douchen) met behulp van gas.

Is er een verwarming aanwezig in de huisjes?

In de kleine huisjes is centrale verwarming aanwezig. In zowel Casa 8,
Casa 11 en Casa 12 is ook een hout/pallet kachel aanwezig.

Reservering

Reserveringsprocedure

reserveren_icoon_grijs

Wij maken gebruiken van een online reserveringssysteem.

Lees hier hoe het online reserveringssyteem werkt. 

Berekenen jullie reserveringskosten?

Nee, wij  berekenen geen reserveringskosten.

Moeten  we bij het reserveren voor de bungalows aanbetalen? Hoeveel is dat?

Ja, wij vragen een aanbetaling.

Wij  hanteren een  30% aanbetaling voor de huur van een
bungalow.

Zo’n 8 weken van tevoren vragen wij u per mail om de
resterende 70% te voldoen.

Bij het niet voldoen van deze restant
verschuldigde huur, vervalt uw reservering. Wij raden u aan vroegtijdig zelf een
annuleringsverzekering af te sluiten. 

De schoonmaakkosten van de huisjes wordt achteraf in rekening gebracht. Deze betaalt u tegelijk met de eventueel door u gebruikte consumpties.

Annuleren  / Verlate aankomst / Vroegtijdige vertrek

Annulering, verlate aankomst, of vroegtijdig vertrek geven geen recht op enige
vorm van korting of restitutie.

Wij adviseren een annulering verzekering af te sluiten. Dit kunt u bijvoorbeeld heel eenvoudig doen bij de ANWB.

Hoeveel  bedraagt de toeristenbelasting?

In  Portugal wordt (vooralsnog) geen toeristenbelasting berekend.

Betalen  we een borg wanneer we een huisje huren?

Nee, wij vragen geen borg. Wij gaan ervan uit dat u voorzichtig met de spullen om zult gaan. Graag even melden als er iets stuk gaat tijdens uw verblijf. De kosten voor reparatie of vervanging hiervan worden aan het einde van uw verblijf in rekening gebracht.

Shuttle-service

Kan  ik niet beter een auto huren op het vliegveld dan gebruik te maken
van de shuttle-service? Ik heb tijdens mijn verblijf toch ook een
auto nodig?

Dat  is doorgaans ook handiger. Er zijn echter vaste klanten die een
eigen auto op de Quinta hebben staan waar ze tijdens hun verblijf
gebruik van maken. Doorgaans zijn zij degenen die gebruik maken
van de shuttle-service.

Waar  kan ik het beste een auto huren? Wat  kost dat?

Dat  verschilt heel erg per seizoen. De site Rentalcars.com vergelijkt prijzen van verschillende aanbieders. Op Luchthaven
Porto
zijn diverse verhuurbedrijven actief.

Voorbeeld:

(gegevens  van november 2015 via rentalcars.com)

periode Kleine autoroute bv. Citroen C1 Middenklasse auto bv. Ford
Fiesta
1 week in febr 2016 50 euro 55 euro
1 week in juli 2016 200 euro 240 euro
 opm. Bekijk ook hoeveel eigen risico u heeft en of dit is te verlagen of af te kopen.

Hoe  werkt de shuttle service? Hoe weet ik wie me komt halen? Hoe
herken ik die persoon?

De  shuttle service reserveert u doorgaans gelijk met het maken van uw
reservering voor uw verblijf op de Quinta.

Een week voor uw vlucht ontvangt u van ons een bevestiging van uw reservering

+ informatie en telefoonnummer van degene die u komt ophalen.

Het  vliegveld van Porto is relatief klein, dus doorgaans levert het
vinden van uw chauffeur geen problemen op. Meestal staan wij bij
het koffietentje in de aankomsthal; zo nodig met een naambordje
van de Quinta.

Mocht  u elkaar mislopen, dan kunt u elkaar altijd even bellen.

Auto’s

Voorheen  kon ik bij jullie toch een Stay & Drive arrangement boeken?
Kan dat nu niet meer?

Dat  klopt. In de praktijk bleken de terreinauto’s ook gebruikt te
worden om steden mee te bezoeken. De auto’s zijn daar niet of
minder geschikt voor.

Wij hebben er nu voor gekozen om de gasten te adviseren

een auto te huren bij aankomst op het vliegveld.
Zij kunnen deze auto dan direct gebruiken om naar de Quinta te
komen en naar eigen wens te gebruiken tijdens hun verblijf op de
Quinta. Kijkt u voor het huren van een auto eens op
Rentalcars.com.

reserveren_icoon_grijs
Reserveer direct uw terreinauto!

Het  is nog steeds mogelijk om een terreinauto in bruikleen te
krijgen. Dit gaat dan per dag en is afhankelijk van de
beschikbaarheid.

Een auto voor een of meerdere dagen kan vooraf of ter plekke
gereserveerd worden (afhankelijk van beschikbaarheid).

Vooraf reserveren kan alleen in combinatie met een reservering van een bungalow of kampeerplek. 

Welke  terreinauto’s zijn er beschikbaar?

3xSuzuki’s Vitara. Er zijn eventueel grote terreinwagens aanwezig; we bekijken nog even of, hoe en welke er
inzetbaar zijn.

De  Bruikleen-prijs voor een Suzuki is 100 euro per dag (exclusief brandstof)

Voor alle auto’s geldt een borg van 250 euro die vooraf contact
moet worden voldaan. Tevens wordt u vooraf gevraagd een
Bruikleen-overeenkomst te tekenen voor de auto en wordt er een
kopietje van uw rijbewijs gemaakt. (zie hier de gebruiksvoorwaarden)

Waar  vind ik de Bruikleen-voorwaarden van de auto’s?

De  bruikleen-voorwaarden krijgt u uitgereikt als u de auto krijgt
toegewezen. Nu kunt u deze alvast
hier inzien.

Wat kost een Bruikleen-auto?

De bruikleen-prijs voor een Suzuki is 100 euro per dag (EXCLUSIEF brandstof). Voor de
grotere terreinwagens wordt 150 euro per dag gerekend.

Voor alle auto’s geldt een borg van 250 euro die vooraf contact moet
worden voldaan. Tevens wordt u vooraf gevraagd een
Bruikleen-overeenkomst te tekenen voor de auto en wordt er een
kopietje van uw rijbewijs gemaakt. (zie hier de
Bruikleen-voorwaarden)

Zijn er auto-routes beschikbaar?

roadbook
Voorbeeld van een Roadbook

Ja, er is zelfs een behoorlijk grote hoeveelheid roadbooks
(bolletje-pijltje) aanwezig. Voor zowel beginnende rijders als
ver gevorderden.

De routeboeken kunt u gratis lenen in het kantoor.

Moet  ik ervaring hebben om een terreinauto in Bruikleen te kunnen
krijgen?

Nee,  u hoeft geen ervaring te hebben om te mogen terrein rijden.
Uiteraard dient u wel te beschikken over een geldig rijbewijs en u
dient ouder te zijn dan 21 jaar. Bij geringe ervaring mag u alleen onder
begeleiding van een ervaren 4×4 rijder het terrein gaan verkennen.

Is het mogelijk om les te krijgen in terrein rijden? Ik heb het nog
nooit gedaan.

Ja,  dit kan vrijwel altijd maar is afhankelijk van het moment dat u op
de Quinta bent. Vraag naar de mogelijkheden.

Praktische vragen algemeen

Eten:

Zijn er ’s ochtends verse broodjes te krijgen op te de Quinta?

Ja,  elke ochtend komt de plaatselijke bakker ons al heel vroeg grote
zakken vol met verse broodjes brengen. U heeft hierbij de keuze
uit witte of licht bruine harde broodjes. Wij vragen u deze de dag
voorafgaande bij ons te bestellen zodat u ze de volgende dag,
vanaf ca. 7.30 uur kunt ophalen in het restaurant.

Kunnen wij ook uitgebreid ontbijten op de Quinta?

Ja,  dat is zeker mogelijk. Wij serveren ’s ochtends een eenvoudig
ontbijt met verse broodjes, zoet-en hartig beleg, een eitje naar
wens en uiteraard een lekker kopje koffie of thee. Graag wel even
van te voren aangeven als u wilt ontbijten.

Ontbijt

  • 12 jaar en ouder
  • kinderen
    5 t/m 10 jaar

€ 6,00

€ 3,00

Voor groepen kunnen we indien gewenst een ontbijtbuffet organiseren. Vraag naar de mogelijkheden.

Wordt  het ontbijt in het restaurant geserveerd of kunnen we ook lekker
buiten zitten?

Naar  wens kunt u uw ontbijt binnen of buiten gebruiken. Graag even
aangeven bij het reserveren.

Wat  kost een ontbijt?

Voor een los ontbijt betaald u 6 euro per persoon. Kinderen t/m 10 jaar
betalen 3 euro.

Kunnen we ook lunchen op de Quinta?

Wij hebben een lunchkaart zodat u overdag bijvoorbeeld een lekkere
tosti’s, hotdog of hamburger kunt bestellen. Ook zijn er diverse
sandwiches verkrijgbaar. Als we iets leukers bedenken, dan zou het
aanbod kunnen wijzigen.

Kunnen  we ook snacks kopen?

Ja,  u kunt bij ons snacks kopen. We hebben een kleine lunchkaart
waarop gerechtjes staan zoals tosti’s en hamburgers, maar
uiteraard kunt ook een lekkere zak patat kopen of een pizzapunt.
En natuurlijk ijsjes!

In  de zomermaanden heeft u vanaf 16.00 uur tot 19.00 uur de
mogelijkheid om gezellig te ‘borrelen’ op een van onze terrassen.
Wij hanteren dan een wisselende kleine kaart met gerechtjes als
een kaasplankje, een sateetje, een 1-persoons kaasfondue, patat,
een salade of bijvoorbeeld een lasagne.

 

Mogen we op het terrein BARBECUE-en?

U mag barbecueën mits u rekening houdt met het gevaar voor bosbrand.

Staat er een BBQ bij de verhuurhuizen?

Bij de kleine verhuurhuizen staat standaard een kleine BBQ. De grotere
verhuurbungalows hebben allemaal een BBQ.

Divers

Wat is er aan spelmogelijkheden voor de kinderen?

Wij hebben naast een heerlijk en royaal zwembad ook een grote
trampoline staan. Uiteraard zijn er ook speelattributen voor in
het zwembad, ballen, badmintonrackets e.d. aanwezig.

Bovendien is er een jeugdhonk waar jongeren graag samenkomen om bijvoorbeeld
te kaarten of een van de gezelschapsspellen te doen.

In het kantoor is een box aanwezig met tekenspulletjes en
kleurplaten.

Mogen er speelattributen in het zwembad?

Ja, hoor! Geen probleem, mits ze geen overlast veroorzaken voor andere
gasten en geen kleur, geur of vuil afgeven.

Is de ligging van het zwembad veilig voor kleinere
kinderen?

Om het zwembad staat (vooralsnog) geen hek en er is geen badmeester
aanwezig. Het gebruik van het zwembad is geheel voor eigen risico.

Wij raden u aan om kinderen zonder zwemdiploma niet zonder zwembandjes
(of drijfpak) op het terrein te laten rondlopen. Het zwembad is op
het ondiepste punt zo’n 130cm diep.

Is er een winkeltje op het terrein of moet ik voor boodschappen naar
een dorp in de buurt?

Nee, er is geen winkeltje op het terrein. Wel kunt u ’s ochtends verse broodjes krijgen. Het eerst volgende dorp ligt op zo’n 4
km afstand van de Quinta. Dit dorp heet Cabeceiras de Basto en is een redelijk grote gemeente met een regionale functie. Hier is
o.a. een grote Continente Supermarkt aanwezig en wekelijks op maandag een grote markt.

Waar kan ik mijn afval kwijt?

Bij de centrale parkeerplaats is een afvalpunt waar u uw afval in gesloten plastic zakken achter kunt laten. Plastic of glaswerk
kunt u kwijt in de openbare containers die op meerdere plekken in de naburige dorpen staan.

Is er een wasmachine die we kunnen gebruiken? Hoeveel kost dat? Is
dat inclusief wasmiddel of moeten we dat zelf meenemen?

Op het terrein is een wasmachine aanwezig. Het gebruik gaat in overleg. U betaalt hiervoor 3 euro per was,
exclusief wasmiddel. In het kantoor kunt u was capsules kopen voor 50 cent per stuk. U wordt verzocht deze contant af te rekenen.

Om te kunnen wassen schrijft u uw naam op een intekenlijst met  wastijden. Dan weet u op welk moment van de dag de wasmachine
beschikbaar is voor uw was. U mag gebruik maken van de droogmolens, maar u bent zelf verantwoordelijk voor uw wasgoed en
wordt ook vriendelijk verzocht de was zelf op te hangen en op tijd van de droogmolen te halen. De waskosten worden achteraf bij uw
verbruikskosten opgeteld en afgerekend.

Is de camping ook geschikt voor niet terreinrijders?

Ja, absoluut!

Wij zijn zien onze park als een gezellige en rustieke gezinscamping, waar u kunt genieten van rust, ruimte en vrijheid.
Meer dan 50% van de gasten hebben helemaal geen terreinauto.

Is uw camping goed te bereiken met een wat grotere caravan?

De toegang naar de camping is via een kronkelig, bestraat pad dat op sommige punten best steil is. Doorgaans hanteren wij een maximale
lengte van ca. 6,5 meter voor een caravan doch er zijn al langere caravans het terrein opgekomen. Bij twijfel is er vrijwel altijd
wel hulp en/of hulp met een terreinauto aanwezig om u te helpen.

Zijn honden welkom?

Ja, zolang uw hond gesocialiseerd is en met kinderen en andere dieren hond_mag_icoon_grijs (honden en katten) om kan gaan. Bij het zwembad en het kantoor hebben we doorgaans een grote ‘slurp’bak staan zodat de honden (en de katten) te drinken hebben.

Is  er een speciale honden uitlaatplek?

Nee,  er is geen speciale hondenuitlaat plek. Ons terrein is nogal bosachtig en dus is er overal voldoende ruimte om uw hond uit te
laten. Bovendien loopt u vanaf ons terrein zo de vrije natuur in.

U wordt wel verzocht om hondenpoep op openbaar terrein zelf op te ruimen.

Bezoekers

Bezoekers zijn welkom. Wel vragen wij u om de bezoekers even te melden bij de receptie. Bezoekers betalen 5 euro per dag.

Is er een EHBO koffer aanwezig?

Ja,  zowel in het kantoor als in de kiosk bij het zwembad is een E.H.B.O koffer aanwezig.